Events worden als merken steeds vaker ingezet, om de beleving rond het merk te delen met de consument. Het op grote schaal organiseren van events, van klein tot groot, is echter vaak een grote belasting voor de marketing afdeling van merken.
De omvang en complexiteit van de materialen zorgt ervoor dat je een logistieke partner nodig hebt om de events op te bouwen. De doorsnee logistieke partner, heeft echter geen kennis van merkbeleving. Teleurstelling ter plaatse en last minute trouble shooting, is vaak het resultaat.
Racktime is dé logistieke partner die events aanpakt vanuit de merkbeleving. Wij combineren logistieke kennis met onze commerciële mindset. Het hele proces van aanvraag tot uitvoering van het event is voor de aanvrager transparant. Racktime denkt mee in de beste aanpak en schakelt snel ter plaatsen als zaken anders lopen dan gepland.
Racktime verzorgt tevens het beheer, onderhoud en reparatie van event materiaal. Alle materialen worden overzichtelijk gepresenteerd in een webshop, zodat het voor aanvragers simpel is om een event te plannen.
Voor klanten leidt dit tot: ontzorging, professionaliteit van events neemt sterk toe, een betere merkbeleving voor uw consument.
Wij zijn trots op het partnership dat we met Red Bull hebben.
Wist u dat 40% van de technische displays die wij op de winkelvloer aantreffen uit staan of defect zijn?
Een gemiste verkoopkans die de retailer en leverancier veel geld kost. Het Racktime Field Service team biedt technische ondersteuning uitgevoerd door commerciële mensen in de Benelux. Wij kunnen binnen 2 uur ter plaatse zijn om kritieke issues, klantgericht, op te lossen.
Door onze aanpak vanuit een sales mindset, wordt niet alleen het probleem opgelost, maar blijft u klant met een goed gevoel over uw merk achter.
POS Management is een vak apart. Wij slaan geen POS materialen op voor onze klanten, maar voeren actief beheer over deze materialen.
Hoewel de materialen in veel gevallen geen hoge marktwaarde bezitten, gaan er wel grote budgetten om in de productie en het beheer van deze materialen.
Door middel van het stellen van vragen zoals; ‘waarvoor zijn deze materialen geproduceerd? Hoe lang zijn deze items te gebruiken? En wat doen we met restanten van actiematerialen?’ zorgen wij ervoor dat de aanwezige voorraad in verhouding staat tot de kosten en inspanningen die daar tegenover staan.
Door middel van rapportages op basis van gebruik adviseren wij onze klanten over de inzet van de beschikbare materialen. Dit leidt tot:
40% van de technische displays die wij op de winkelvloer aantreffen staan uit of zijn defect. Wij nemen het display onderhoud en beheer volledig voor u uit handen:
De effectiviteit van de display kan enorm verhoogd worden en de shopper zal meer verleid worden op de winkelvloer. Met hogere verkopen tot gevolg!
Racktime heeft verschillende warehouses verspreid over de Benelux. Bij onze twee kantoren hebben wij in totaal meer dan 7.000 m2 eigen opslagruimte en meer dan 10.000 m2 flexibele opslagruimte ter beschikking.
De warehousing faciliteiten zijn onderverdeeld in:
Racktime’s warehouse is specifiek ingericht voor de effectieve handling en opslag van incourante goederen zoals marketing- en promotiemateriaal, standmateriaal, trailers, posters, give aways etc.
Ons warehouse is volledig in de cloud georganiseerd op het SalesForce platform door middel van ons Warehouse Management Systeem. Voor klanten is de voorraad online beschikbaar om te raadplegen of om opdrachten te plaatsen.
Meer dan 20% van de geproduceerde marketing materialen is verspilling. Deze materialen worden geproduceerd, getransporteerd, opgeslagen en uiteindelijk ongebruikt vernietigt.
Racktime heeft een duidelijke visie en werkwijze om deze verspilling te reduceren. Racktime biedt een no waste concept aan met diensten als:
Als klant bespaart u met Racktime’s no waste concept minimaal 20% op uw kosten en tegelijkertijd realiseert u een verbetering van de effectiviteit van de marketing materialen.
Onder fulfilment verstaan wij het samenstellen van leveringen aan uw klanten. En daarin maken wij het verschil. Onze database maakt het mogelijk om grote batches marketing materialen, bijvoorbeeld rond een productlancering, samen te stellen volledig afgestemd op uw klant. Klanten voorkeuren worden beheerd in klanten profielen en hier worden de leveringen op afgestemd met als voordeel:
Het doen van fulfilment op het moment dat materialen daadwerkelijk gebruikt worden, levert in de hele keten besparingen op.
Wat is het doel van de verzending is de eerste vraag die door Racktime gesteld wordt? Op basis van het antwoord, kunnen wij onze klant advies geven over de beste manier van verzenden en verpakken.
Wij zijn georganiseerd als een standaard team met een flexibele schil. Bovendien hebben wij goede afspraken met externe partners, waardoor wij in staat zijn snel te schakelen en grote aantallen aan te kunnen.
Alle verzendingen kunnen door middel van track & trace worden gevolgd.
Een instore display heeft een belangrijke functie in de winkel om een merk onderscheidend te laten zijn en zichtbaarheid te creëren. Om onderscheidend te zijn, is het belangrijk dat de display meerwaarde biedt aan de shopper.
Door het toevoegen van een stukje hardware kan de functie van een display eenvoudig uitgebreid worden. Zo kan de content die de display toont op een scherm bijvoorbeeld starten wanneer het product wordt opgepakt. Door deze software te installeren is het tevens mogelijk om data te verzamelen over de effectiviteit van en de traffic rond de display. Ook eventuele issues zijn op die manier vroegtijdig te signaleren.
Racktime is de partij als het gaat om het beheer, plaatsen en onderhouden van technische displays.
Wij voorzien alle displays van een QR code waarmee de retailer gemakkelijk service requests kan doen. Uiteraard zijn de gegevens van de displays ook inzichtelijk in de online retail tool.
Voor het produceren van een display brengen wij u graag in contact met onze partners die hier in gespecialiseerd zijn.
Bij Racktime draait het om logistiek vanuit een marketing perspectief. Wat is het doel van de zending, wat is de inhoud en wat is dan de juiste logistieke stroom. Om uw zending op de juiste manier bij uw klant te bezorgen hebben wij verschillende mogelijkheden en kijken wij per opdracht wat de meest geschikte is. Wij bieden een scala van mogelijkheden afhankelijk van snelheid, waarde van de zending, omvang van de batch, doelstelling van zending, beschikbare budget. Wij zijn uw partner voor:
Uw zending is tijdens elke stap in het logistieke proces te volgen en te traceren. Ontvangstbevestigingen zijn via uw klanten portal makkelijk in te zien.
Racktime’s Warehouse Management Systeem vormt de basis voor de inslag, opslag en verplaatsing van uw materialen. Het Warehouse Management Systeem is speciaal ontwikkeld om de marketing logistic activiteiten te kunnen ondersteunen:
Kortom, het Warehouse Management Systeem van Racktime heeft uitgebreide functionaliteiten en kan naar uw specifieke wensen ingericht worden.